Πρόγραμμα βελτίωσης Φυσικής κατάστασης & μυϊκής ενδυνάμωσης σε αναπτυξιακές ηλικίες.

Εκγύμναση δύναμης, όχι άρση βαρών!

Μην συγχέετε την προπόνηση δύναμης με την άρση βαρών. Αυτές οι δραστηριότητες καθοδηγούνται σε μεγάλο βαθμό από τον ανταγωνισμό, με τους συμμετέχοντες να αγωνίζονται να σηκώνουν βαρύτερα βάρη ή να κατασκευάζουν μεγαλύτερους μυς από εκείνους άλλων αθλητών.

Αυτό μπορεί να προκαλέσει υπερβολική πίεση σε νέους μύες, τένοντες και περιοχές χόνδρου που δεν έχουν ακόμη μετατραπεί σε οστά (πλάκες ανάπτυξης) – ειδικά όταν η κατάλληλη τεχνική θυσιάζεται υπέρ της ανύψωσης μεγαλύτερων ποσοτήτων βάρους.

Στις αναπτυξιακές ηλικίες, τα τελευταία χρόνια δίνεται μεγάλη έμφαση στην προπόνηση δύναμης.

Η προπόνηση δύναμης διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία του αθλητή. Έτσι, η προπόνηση δύναμης αποσκοπεί στη γενική και πολύπλευρη ενδυνάμωση ολόκληρου του σκελετικού μυϊκού συστήματος και θέτει ερεθίσματα για την ιδανική ανάπτυξη των επιμέρους τμημάτων του παθητικού κινητικού μηχανισμού.

Στην πρώτη και δεύτερη παιδική ηλικία, ως κύρια μορφή επιβάρυνσης θα πρέπει να χρησιμοποιείται το βάρος του σώματος ενώ για τη γενική ενδυνάμωση μπορούν να χρησιμοποιηθούν:

  • Ασκήσεις αναρρίχησης
  • Υπερπήδηση εμποδίων
  • Ασκήσεις με όργανα της ενόργανου γυμναστικής (στήριξη σε μονόζυγο, δίζυγο)
  • Ασκήσεις ρίψης, ώθησης, άλματα, κάμψεις, ιατρικές μπάλες, λάστιχα.
  • Στοχευμένη ενδυνάμωση κοιλιακών και ραχιαίων

Η μέθοδος που προτιμάται για την προπόνηση δύναμης πριν την είσοδο στην εφηβεία είναι η κυκλική προπόνηση, μικρή ένταση και μικρή πυκνότητα.

Σε αυτή την ηλικία θα πρέπει, επίσης, να χρησιμοποιούνται μέθοδοι για τη βελτίωση της ταχυδύναμης και ιδιαίτερα της αλτικής δύναμης, όπου η εκτέλεση των κινήσεων θα πρέπει να γίνεται με εκρηκτικό τρόπο.

Για τα παιδιά, η εκγύμναση με χαμηλές αντιστάσεις και με ελεγχόμενες κινήσεις είναι καλύτερες – με ιδιαίτερη έμφαση στην κατάλληλη τεχνική και ασφάλεια. Το παιδί σας μπορεί να κάνει πολλές ασκήσεις σωματικής άσκησης με το δικό του σωματικό βάρος ή με λάστιχα και μπάλες. Τα ελεύθερα βάρη και τα μηχανήματα εκγύμνασης δεν περιλαμβάνονται στο ασκησιολόγιο μας.

Εκγύμναση δύναμης και αντοχής για παιδιά.

Η εκγύμναση  δύναμης, γνωστή και ως εκγύμναση με αντιστάσεις, αποτελεί συστατικό στοιχείο της αθλητικής και σωματικής ικανότητας για νέους αθλητές όλων των ηλικιών. Η εκγύμναση δύναμης μπορεί να επηρεάσει θετικά τις αθλητικές επιδόσεις, να αποτρέψει και να αποκαταστήσει τους τραυματισμούς και να βελτιώσει τη μακροπρόθεσμη υγεία. Έχει αποδειχθεί ότι είναι ασφαλές και αποτελεσματική όταν γίνεται με εξειδικευμένο έλεγχο ενηλίκων και κατάλληλη επιλογή άσκησης.

Υπάρχουν πολλά οφέλη για τους νεαρούς αθλητές να ξεκινήσουν την εκγύμναση με αντιστάσεις. Όχι μόνο ο αντίκτυπος στην τρέχουσα και μελλοντική αθλητική απόδοση, αλλά στην αυτοεκτίμηση και την κοινωνικοποίηση. Όταν εφαρμόζεται με ασφάλεια και διασκέδαση τα παιδιά μπορούν να ανθίσουν σε κατάλληλους, έξυπνους, ισχυρούς νεαρούς ενήλικες.

Παρακάτω είναι μερικά από τα ευεργετικά αποτελέσματα:

  • Βελτίωση της μυϊκής δύναμης και της αντοχής
  • Μείωση του κινδύνου τραυματισμού που σχετίζονται με τον αθλητισμό
  • Βελτίωση των κινήσεων και των κινητικών προτύπων (μυϊκή συναρμογή)
  • Αύξηση της οστικής πυκνότητας
  • Βελτίωση της σωματικής σύστασης
  • Βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη
  • Βελτίωση της αθλητικής επίδοσης